U hebt een betrouwbare partner voor uw communicatie, uw digitale marketing of evenementen nodig?

contacteer ons !

Besoin d'un partenaire fiable pour votre communication, votre marketing digital ou vos événements? 

Contactez-nous !

 

Vrijblijvende offerte / Offre gratuite sans engagement.

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

BLOG

Hoeveel tijd besteed u aan uw sociale media?

Stephanie Maiurano

Volgens een studie van Statistaverschenen in 2016, verklaart meer dan 10% van de professionals tussen 11 en 15 uren in de week bezig te zijn met hun marketing op sociale netwerken.

Indien u hier zelf ook actief op bent, dan zal dit getal u niet echt verbazen.

Creatie van content en instant messaging

Doorgaans wordt, bij professioneel gebruik, de meeste tijd op sociale netwerken besteed aan het creëren van content. De bedoeling is dan ook om zo opvallend mogelijk te verschijnen in de tijdslijn van eindgebruikers, die reeds overladen worden met berichten en sowieso al minder en minder aandacht besteden aan het lezen van alle posts en berichten.

Dat men als bedrijf op verschillende platformen aanwezig moet zijn, verklaart ook waarom het zo tijdsintensief is. Ieder medium heeft zijn eigen codes en gebruiken en meestal is een eenvoudige ‘copy/paste’ van de content niet voldoende om een community van followers tevreden te stellen. Facebook, Instagram, LinkedIn,… ze hebben allemaal hun eigen publiek en daarom dient de inhoud gesegmenteerd en aangepast te worden, naargelang het platform.

Een ander aspect dat zeer veel tijd in beslag neemt maar niet onbelangrijk is: de vele vragen/boodschappen/opmerkingen van volgers en klanten beantwoorden. Want dit is net de toegevoegde waarde van deze vorm van communicatie: sociale media staan bedrijven toe om zeer snel te communiceren met hun audiënties, veel gemakkelijker ook. Maar ze maken het tevens mogelijk voor het grote publiek om in real time met diezelfde bedrijven (al dan niet op een pertinente manier) te interageren. 

Deze vorm van continue interactie legt immense druk op de schouders van ondernemers, want gebruikers verwachten vandaag een instant en professionele antwoord op elk gepost bericht… op straffe van een bad buzzte ontketenen, waar heel moeilijk uit geraakt kan worden. Wie heeft nog nooit gehoord van een onaangename commentaar op Facebook, dat opgepikt en uitvergroot werd door de pers? Of van een onhandige opmerking van een bedrijf, dat honderden keren opnieuw ge-repost is geweest en een eigen leven is gaan leiden, waardoor potentiële klanten afgeschrikt werden. Zwijgen en de andere kant opkijken is dus hier niet de beste oplossing.

Moeilijk dus voor een KMO of een kleine zelfstandige om zich èn met het runnen van zijn zaken bezig te houden èn met het regelmatig posten van relevante content èn met het beantwoorden van alle binnenkomende berichten op Facebook en LinkedIn… wie de klok luidt kan niet in de processie gaan!

  

Er bestaan oplossingen…

U kan uiteraard altijd vragen aan uw dochter van 15jaar die helemaal Instagram verslaafd is, of aan uw geek-neef, om zich met uw marketing op social media bezig te houden. Maar de kans dat het resultaat niet super professioneel over zal komen bij uw klanten is reëel. 

U kan ook iemand in dienst nemen die fulltime de rol van Community Manager op zich neemt en van wie de hoofdtaak zal zijn zich bezig te houden met alles wat te maken heeft met sociale media. Maar hoeveel kleine en middelgrote ondernemingen kunnen zich dat veroorloven?

Een andere oplossing bestaat erin professionelen te vertrouwen en hen dit stukje van uw communicatieplan uit te besteden. 

King-Com is één van die agentschappen, gespecialiseerd in digitale marketing die een aantal diensten op maat aanbiedt, volledig in verhouding tot uw objectieven en uw budget. Gaat het om het begeleiden en het opvolgen van uw strategie of om het beheren van de totaliteit van de content en de activiteiten op al uw professionele accounts? Ons team van specialisten staat u bij en zorgt ervoor dat u zich geen zorgen meer moet maken over uw sociale media.

Meer weten over wat King-Com kan betekenen voor u?Aarzel niet contact op te nemen door het contactformulier in te vullen of te bellen op het nummer  0492/72.99.72.